דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אורח חיים מודרני ועיצוב חלל 

מאת    [ 17/11/2015 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1583 פעמים ]

אם תביטו היטב בכל אותם מגזינים של עיצוב פנים ותבחנו את כל סוגי העיצוב שניבטים מכל חדר שעוצב בקפידה, אתם תראו אלמנטים של עיצוב פנים מודרני הניבט מן הרהיטים בהם בחר המעצב, מן הצבעים בהם השתמש עבור הדירה ומהתאורה בה השתמש בכל חלקי החדר. אם תשאלו מעצב פנים ממה נובעת הפופולאריות הרבה אותה צבר העיצוב המודרני בעשור האחרון, הוא יאמר לכם כי קרוב לוודאי שזהו עיצוב פנים אשר עונה לצרכים החברתיים של כל אדם בהתאם לנורמות החברתיות הקיימות בזמן הנוכחי. האמת היא, שהוא לא ממש טועה.

 

עיצוב פנים ונורמות ישנות

אם תנסו להיזכר בעיצוב הפנים שהיה קיים עבור דירות ישנות, אתם תשימו לב כי המטבח בכל בית כזה אינו מקום כה רחב, הוא מוגדר מבחינה אדריכלית כחדר בפני עצמו והשימוש בו לא היה כה תדיר. העיצוב של המטבח לפני כמה עשורים היה בהתאם לצרכים של בני הבית, אשר היו יושבים לארוחה מסודרת בפינת האוכל והכניסה אל אזור המטבח הייתה אך ורק עבור הכנה של אוכל לבני הבית. כך כל חלק של הבית היה מוגדר מבחינת תפקידים ושימושים אשר הלכו והשתנו עוד ועוד, והשינוי גרר שינוי גם עבור עיצוב פנים רלבנטי.

 

עיצוב כמראה חברתית

הנורמות החברתיות הקיימות היום הופכות את המטבח למקום שבו לא רק האישה מבשלת, אלא כל המשפחה. הבישול עצמו הינו אירוע חברתי וכל המשפחה נמצאת יחדיו במטבח על מנת להתעדכן במצב של כולם, ובחדשות בארץ באופן כללי. הטלביזיה נכנסה אל המטבח, וגם אי קטן שמשמש בתור עמדת עבודה נוספת או אזור בו המשפחה יכולה לשבת ולאכול יחד בצורה מהירה לפני שהולכים אל העבודה והמסגרות החינוכיות.

בשל היות המטבח חלק חשוב בבית, הוא נעשה פתוח אל הסלון על מנת שכולם יוכלו לראות את כולם והקשר הבינאישי לא ייחתך באמצעות קיר מפריד. המטבח הוא הלב של הבית והוא צריך להיות פתוח לכל מי שירצה להיכנס אליו.

 

לעצב לפי טרנדים

נורמות חברתיות לא מוגדרות בעיצוב פנים טרנדי. מדובר באופנה חולפת שאינה מתארת את השימוש של אותו החדר מבחינה פונקציונאלית אלא את הטרנד הספציפי עבור צבע של קיר או צבע של רהיט. עיצוב פנים נעשה בראש ובראשונה לשימוש של אותם אנשים בדירה ועבורם. הוא יכול להיות מודרני מכיוון שהחיים המשפחתיים של רובינו הינם לפי הלך רוח חברתי, והנוכחי נקרא 'מודרני', בהתאם לסגנון החיים המודרני.

החיים הם יותר מסך החלקים המרכיבים אותם, דיון מעמיק בצרכים השונים של חברה המורכבת מצרכנים והצורך לחיות חיים מודרניים לפי תורת המערב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב